At strikke - eller NOT!

16. januar 2018


Enten strikker man, eller også strikker man ikke - tænker jeg.
Jeg lærte at strikke for rigtig mange år siden efterhånden. Sidende på en skammel i en garnforretning i Roskilde, med tungen i den ene mundvig og med pind str. 20 og en meget tyk garn.
Jeg er ikke fantastisk, men jeg kan strikke ret og vrang til husbehov.




Da jeg i sin tid ventede Eik strikkede jeg en hulens bunke fine sager til ham.
Jeg strikkede og strikkede og strikkede!
Lad mig sige det sådan!
Han går ikke ned på strik de næste par år - og gør han, har jeg mormor i baghånden.


Jeg strikker også nu!
Eller dvs det gjorde jeg, indtil jeg stak en kniv ind i fingeren på mig selv for et par mdr siden.
Siden da er har det gået noget trægt med strikkeriet.
Okay ærligt! Det har gået trægt lige siden Eik blev født. Jeg er startet på en god bunke projekter og kun færdiggjort ganske få.
Og nej! Det blev bestemt ikke bedre af, at Une kom til.
Og nu fingeren.....suk!

Men tak og lov for mormor!
Hun har været rundt i alle mine gemte strikkeposer og -kurve og har fundet flere ufærdige projekter og vil nu gøre dem færdig.
Jubiiiii..... Jeg har verdens bedste mor!
På et tidspkt. må jeg simpelthen have lavet et billede af alle de strikkelækkerier hun har lavet til drengene de sidste par år, så I kan se dem.




Som det første har hun færdiggjort den stribede mohairsweater fra Familie journalen, jeg gik i gang med i foråret ( tror jeg ).
Den er blevet lige, som jeg drømte om. Let og luftig og dejlig varm.
Eneste minus, når jeg skal finde et eller andet, er at den fælder -  ganske fælt faktisk!
Hmmmmm...... Mon nogen ved, om man kan gøre et eller andet, eller om jeg bare skal lære at leve med det?


Billedet er lånt hos designeren

Næste projekt på hendes pinde er "Morskosegenser", som jeg netop har købt garn til.
Jeg ville mægtig gerne selv strikke den, men har nu overtalt Mutti'en til også at gøre det.
Min mor er forøvrigt også en meget hurtigere og bedre strikker end jeg, så måske er min finger alligevel godt for noget..... Or NOT!

Men da fantastisk ik'?
Og jeg glæder mig.
Jeg har valgt den samme perlegrå farve, som billedet her. Den er da alt for smuk.
Hvis nogen skulle lyste, har jeg købt garnet her. (REKLAME LINK).

Well! Nok strikkesnakkerier for nu.
Én er begyndt at hive mig i "skørterne" fordi han gerne vil lege Politi Arne rundt om køkkenbordet.

Vi ses!




Send en kommentar

© Kjær & Schmeling. Design by FCD.