Slow days

7. januar 2018




I  dag er det sidste dag.
Sidste dag hvor Nicolas er hjemme 24/7.
Han har været hjemme siden d. 19 maj, næsten otte mdr.-  Fra ugen før Une blev født.
Barsel samt diverse trælse omstændigheder i løbet af sommeren og efteråret, har gjort, at han faktisk kun har nået at være på arbejde 25 timer siden da.
Og nu skal han altså på den igen.

Jeg ved næsten ikke hvem, det bliver værst for. Ikke Nicolas tænker jeg!
Indtil Une blev født, var Eik nemlig mors dreng. Det er han så bestemt IKKE mere.
Efter Une er kommet til, har Nicolas nemlig taget rigtig meget over med Eik og det mærkes altså nu.
Jeg er SÅ meget ude i kulden og det er kun far, der duer.
Hold nu op! Han kommer til at lide min lille store splint.
Så hvis nogen har gode tips og tricks til hvordan vi gør overgangen lettest for ham, byd da meget gerne ind.


Den sidste uge har stået på seriøs slowliving herhjemme.
Siden nytårs aften har vi alle, med undtagelse af Une i kortere eller længere tid ligget underdrejet med Roskildesyge.
For Nicolas og jeg var det en kortvarig affære. Men for Eik har det været en hård omgang, som i skrivende stund endnu ikke er helt slut.
Han er bogstaveligtalt en slatten klud uden energi eller mentalt overskud.



Stakkels lille mand!

Vi venter med længsel på at få vores lille glade, friske og spudlende gut tilbage.
Frisk og klar til mange timers leg ude i den fantastisk sne, frost og dejlig klare luft.
I dag nåede han praktisk talt kun lige uden for døren, for så igen at vende næsen mod sofaen.
Det ligner ham ikke.
Ja! Faktisk tror jeg, at det er første gang i han snart tre et halvt år lange liv, at vi oplever ham sådan.
Så absolut en af de positive ting ved hjemmepasning - det er ikke meget sygdom vi oplever.
Men når det så bidder, så bidder det åbenbart til.

Nu må vi satse på, at frosten holder ved nogle dage, så vandet kan nå at fryse på vandhullerne og Eik kan nå ud at glide inden det forsvinder igen.....







Efter fælles godnatlæsning er begge splinter nu puttet lunt og godt i fællessengen.
Une lettere end længe!
Jeg krydser fingrer for nye boller på suppen og glædes over en lidt længere aften.....
Så mon ikke jeg skal smutte op i stuen og nyde den sidste aften i barselsland med gemalen?





Ha' en dejlig søndag aften!


Send en kommentar

© Kjær & Schmeling. Design by FCD.