The green one!

22. juli 2018


"Join us for dinner"! 
Mindst en gang om dagen består vores måltid af denne her kombination.
En blendet smoothie ( vi tilføjer ca en ltr vand)
Plantebaseret/ basisk og base for vores ''nye'' livsstil.
Indrømmet! 
Vi lever ikke lige så strikst mere, som i starten og jeg falder også i med begge ben nogle gange.
Men denne her har vi taget til os og vi elsker den.


For et par dage siden skrev jeg ovenstående på Instagram.
Et opslag, som tydeligvis ramte plet hos flere end os herhjemme.
Jeg blev spurgt, om jeg ikke ville uddybe opskriften lidt mere, end hvad billedet viser og jo bestemt bestemt.
Eller dvs. jeg vil give en mulighed ( og måske lidt alternativer. For vores er stort set aldrig 100% ens).




Vi laver altid en hel kande, svarende til ca. 3 store glas til hver.
Nicolas drikker som regel dem alle på en gang, mens jeg drikker halvdelen og gemmer resten, som jeg så går og sipper af i løbet af formiddagen.
I starten drak jeg nogle gang en hel kande af gangen. Ja! Nogle gange to om dagen. Men jeg oplevede, at min mave reagerede ret kraftigt på båden kålen og citronen. Nogle gange fik jeg kvalme, andre gange oplevede jeg halsbrand.
Det gør jeg ikke mere.
Jeg har efterhånden lært at forstå og at lytte til min krop.
Fx  kan jeg også mærke, når jeg vågner om morgenen, om jeg har fået for meget sukker eller brød dagen før.
Når jeg har fået for meget sukker, bliver jeg øm i specielt mine fingreled og har jeg fået for meget brød, fungerer min mave ikke så godt, som den plejer.
Det er vildt, hvad man kan opleve, når man mærker efter.
Kender I det?

Nå well! Til opskriften.

3 store klodser spinat ( jeg køber 10 kg af gangen hos Øko til folket )
10 isterninger
en seriøst stor håndfuld kål ( vi bruger grønkål, broccoli eller palmekål )
en stor håndfuld mandler
1/2 dl græskarkerner
1/2 dl hørfrø
1/2 dl chiafrø
et nip sort peber ( Tak Nete!)
1ca en ltr vand
ca en tommelfinger str. frisk gurkemeje
og lidt mere frisk ingefær

BLENDE BLENDE BLENDE

Tilsæt nu -
skræl af en citron
saft af 1 1/2 citron
1 æble
1 kivi
1 avocado
ca 1/2 agurk

BLENDE BLENDE BLENDE



Og ja! Der er mange hårde frosne ting og sager i blenderen. Men da vi startede denne rejse købte vi en ny stærk blender med netop det for øje.
Lignende fås her (REKLAME)


Og yes! Så er den klar til at drikke.
Den smager sundt og af kål - vær forberedt på det.
Men den er altså god og super sund.
Den er basisk  og fuld af vitaminer og antioxidanter. Lige guf for vores kroppe.

Hvis nogen ønsker, at jeg uddyber hvorfor jeg vælger at bruge de enkelt ingredienser, så vil jeg meget gerne skrive et indlæg om det også.
Sig endelig til ;-)

Blend, drik og nyd!




Nyd dagen!
Kh
Kristine

Ps! Er der forøvrigt nogen, som er interesseret i at høre om min rejse efter cancerdiagnosen - om kost, tanker, forløb og resultater?



1 kommentar

  1. Tak for et inspirerende indlæg.
    Jeg vil meget gerne høre om din rejse.

    SvarSlet

© Kjær & Schmeling. Design by FCD.